Konstrukcija pneumatika
Pneumatici u opštoj upotrebise u stvari proizvodisastavljeni od više komponenti: gumenih
mešavina,tekstilnih i čeličnih ilisintetičkih pojačanja.Ovde vidimo uobičajenu sliku radijalnih
pneumatika sa čeličnimpjasevima:
Gazeći sloj - obezbećuje primarni prenos snage i momenata, obezbeđuje i zaštitu karkase
ispod sebe.
Pojasevi – višestruki čelični prepleti pod malim uglom daju čvrstoću pneumatiku, stabilizuju
gazni sloj i sprečavaju proboj do karkase.
Bokovi – štite gumu i obezbeđuju čvrstoću na savijanje i uvijanje.
Platna – prenose opterećenja i sile kočenja i upravljanja između pneumatika i puta i
potpomažu nošenje velikih težina pod radnim pritiskom.
Hermetizujući sloj – gumeni sloj koji u tubeless pneumaticima sprečava gubitak vazduha.
Žičani obruč – snop čeličnih žica obezbeđuje pravilno držanje, poziciju na naplatku i
hermetičnost.
Umeci – Gumeni ispunjivači u stopu i donjem delu bokova obezbeđuju progresivni prelaz iz
kruće regije stope u gipkije bokove.
Čelični kablovi (Chipper) – sloj čeličnih kablova preko savijenog kraja redijalnog platna
pojačavaju i učvršćuju prelaznu zonu stopa-bok.
Obvoj (Chafer) – sloj tvrde gume koja sprečava koroziju i oštećenja uzrokovana ivicom
naplatka.
Unutrašnja guma – odvojena vazdušna komora, od smeše koja sprečava gubitak vazduha,
koja se nalazi unutar Tube-Type pneumatika (sa unutrašnjom gumom).
Štitinik – gumena traka koja se postavlja između unutrašnje gume i naplatka. Sprečava
uvrtanje unutrašnje gume i oštećivanje unutrašnje gume od naplatka.
Tube-Type – Pneumatik kome je neophodna unutrašnja guma.
Tubeless – Pneumatik koji se koristi bez unutrašnje gume.
|