Održavanje pneumatika

Vrlo je važno da povremeno pregledate svoje pneumatike i na odgovarajući način brinete o njima. Otkrijte nešto više o rotaciji, centriranju, habanju gazećeg sloja i drugim važnim aspektima održavanja pneumatika.
 

Centriranje pneumatika

Neuravnoteženi pneumatici izazivaju vibracije koje zamaraju vozača i mogu da prouzrokuju brzo i neravnomerno habanje pneumatika, a takođe i nepotrebno habanje vešanja vašeg vozila. Pneumatike treba centrirati prilikom prve montaže na točkove ili prilikom montaže posle popravke. Već na prve znake tresenja ili vijuganja treba proveriti da li su pneumatici pravilno centrirani..

 

Pritisak u pneumaticima

Vrlo je važno da kvalitetnim meračem bar jednom mesečno proverite pritisak vazduha u vašim pneumaticima. Suviše visok ili nizak pritisak može da prouzrokuje nepravilno, suviše veliko habanje pneumatika i dovede do pregrevanja pneumatika, povećane potrošnje goriva i čak do takve nezgode kao što je pucanje gume. Pritisak u pneumaticima morate meriti kad su hladni, nikako ne odmah posle vožnje. Čak i ako ste prešli samo nepuna dva kilometra (jednu milju), pritisak u pneumaticima se povećava i merenje neće biti pravilno. Stalno opadanje pritiska u pneumatiku može biti znak problematičnog sastava pneumatika ili točka. Ako dođe do toga, odmah se posavetujte sa vulkanizerom..

 

Rotacija pneumatika

Mada je većina vozača sposobna da sama rotira pneumatike na svom vozilu, brže je, jednostavnije i sigurnije ako se taj posao poveri stručnjaku. U knjižici sa tehničkim podacima vašeg vozila naći ćete pravilnu šemu i terminski plan rotacije pneumatika. Ako terminski plan nije naveden, važi opšte pravilo da se rotacija izvodi na svakih 8.000 do 10.000 pređenih kilometara.

 

Izvor: Goodyear
Napomena: Informacije su preuzete sa internet adrese kompanije Goodyear u cilju opšteg informisanja kupaca.
Pretraga guma
Širina:
Visina:
Profil:
Proizvođač:
Vrsta:
Sezona:
 
Aktuelne vesti